Veelgestelde Vragen

Ik kreeg geen bevestigingsmail van mijn registratie of mijn bestelling.

Bij sommige gebruikers komen de mails van YIEHA in de spam box terecht. Check dus of de mail die je verwachtte niet in je spam te vinden is, en verplaats hem dan naar je inbox. We raden ook aan om de adressen webmaster@yieha.be/webmaster@yieha.nl en info@yieha.be/info@yieha.nl toe te voegen aan je adressenlijst.


Hoe kan ik betalen bij YIEHA?

Op onze website kan je betalen met Visa, Mastercard/Maestro, Bancontact en Ideal. Wil je daar meer over weten, raadpleeg dan de websites van deze betaalpartners. In onze app (voorlopig enkel iOs) betaal je met je gebruikelijke Apple ID.

Wil je liever niet bij elke transactie je bankkaart bovenhalen, dan kan je een YIEHA prepaid account openen. Telkens je dan een album koopt of huurt, kan je met één klik het bedrag debiteren van je YIEHA prepaid account. Veilig en supermakkelijk !


Het album dat ik zoek vind ik niet terug bij YIEHA.

De catalogus van YIEHA zal gaandeweg uitbreiden. Ons startaanbod zullen wij maandelijks aanvullen met de nieuwe albums die verschijnen bij Standaard Uitgeverij en Ballon Media. Daarnaast zullen wij ook aanvullen met oudere albums en zelfs klassiekers. Om op de hoogte te blijven van de nieuwe releases bij YIEHA kan je terect in onze sectie < Nieuw > en/of inschrijven op de YIEHA nieuwsbrief. Dat kan hier (link) Aarzel ook niet om je vragen of suggesties door te geven : mail naar info@yieha.be of info@yieka.nl


Hoe komt het dat sommige albums enkel te koop zijn en niet te huur?

De rechten voor huur zijn anders dan die voor aankoop. Zo komt het dat sommige albums niet te huur zijn of pas enkele weken of maanden na de release in huur worden aangeboden.


Kan ik ook een abonnement nemen?

Abonneren bij YIEHA kan voorlopig niet


Hoe kan ik mijn strips online lezen?

Zodra je klikt op de strip of de preview die je wil lezen streamen wij dat album of die preview naar je toestel. Op je laptop of pc kan je dan navigeren doorheen de strip met pijltjes op je klavier. Op je iPad of iPhone kan je swipen van links naar rechts (of omgekeerd) of inzoomen. Check ook op je iPad en iphone of je paginarichting ontgrendeld is ; de meeste stripliefhebbers lezen liefst hun albums verticaal.


De pagina's verschijnen zeer langzaam. Wat kan ik daaraan doen?

Check of je antivirus-programma of je firewall de toegang tot YIEHA niet verhindert. Minder leescomfort kan soms ook te wijten zijn aan een minder kwalitatieve internetverbinding. Check dan met je internet-provider. Soms helpt het ook om het cachegeheugen in je browser leeg te maken. Hoe je dat moet doen, vind je terug op de websites van de betrokken browsers (Internet Explorer, Safari, Firefox, Chrome, Opera)


Kan ik de strips die ik huurde of aankocht ook lokaal downloaden?

Ja en nee. Op je laptop of pc bieden wij enkel streaming aan en heb je dus steeds een internetverbinding nodig. Dat heeft alles te maken met beveiliging en de afspraken die wij maakten met de auteurs en tekenaars. Dat geldt ook als met je iPad of Iphone naar www.yieha.be of www.yieha.nl surft en dus niet via de app leest.

Via de App kan je wel downloaden en albums downloaden op je toestel. Waar je ook bent kan je dan je strips lezen, ook als je geen internetverbinding hebt. Albums die je huurde zal je na 10 dagen niet meer kunnen lezen. Albums die je kocht blijven op je toestel staan. Als je aangekochte albums ongewild of om ruimte vrij te maken verwijdert van je toestel, kan je ze later ook steeds opnieuw donwloaden zonder betalen.


Hoe kan ik iemand een digitale strip cadeau geven?

Wil je graag een vriend, familielid of relatie een strip cadeau geven, dan kan dat bij YIEHA zowel in de huurformule als met een aankoop. Surf naar de albumpagina van die strip die je wil schenken en klik daar op de button « album cadeau geven ». Volg de instructies. Zodra je betaling aanvaard is, krijgt de ontvanger een mailtje met een unieke code die hij/zij kan gebruiken als hij/zij het album in kwestie wil kopen/huren. Zelf krijg je ook een bevestigingsmailtje.


Ik kreeg een code voor korting of gratis lezen. Hoe kan ik die gebruiken?

Surf naar www.yieha.be of www.yieha.nl en log in. Doe je dit voor de eerste keer, dan zullen we je eerst vragen om te registreren. Ben je inlogd, klik dan op je gebruikersnaam bovenaan de pagina. In de button « promotiecode » kan je dan de code die je ontving ingeven en valideren. Promotiecodes die gelinkt zijn aan één enkel album kan je ook gebruiken in de app.


Kan ik YIEHA installeren op verschillende toestellen?

Dat is perfect mogelijk. Om veiligheidsredenen is de toegang tot de strips voor één YIEHA account beperkt tot 5 computers (vaste IP-adressen) , 1 iPad en 1 iPhone. Simultaan lezen op verschillende toestellen via één en dezelfde YIEHA account is niet niet mogelijk (tenzij iemand offline aan het lezen is op een iPad of Iphone). Heb je problemen om de YIEHA app te installeren of toegang tot je strips te krijgen, contacteer dan onze helpdesk op info@yieha.be of info@yieha.nl


Hoe kan ik mijn prepaid account aanvullen?

Surf op de homepagina van www.yieha.be of www.yieha.nl naar de sectie « YIEHA formules » en klik op de rubriek prepaid account. Volg de instructies. Bij problemen, neem contact op met onze helpdesk via info@yieha.be of info@yieha.nl

Via de app kan je geen prepaid accounts opladen.


Wanneer kan ik YIEHA ook gebruiken met andere smartphones of tablets dan iPhone en iPad?

Voorlopig is YIEHA inderdaad enkel beschikbaar op iOS. Na de zomer komt er ook een Android versie. Voor W8 staat er nog geen timing vast.

Intussen blijven wij ook voor de iOS app en de browserversie voortdurend onze app en website optimaliseren. Bij grote veranderingen krijg je van ons een pushbericht of een mailtje.


Sommige van mijn strips vind ik niet terug in de app. Wat moet ik doen?

Als je net albums hebt gekocht of gehuurd via de YIEHA website, dan kan het gebeuren dat deze in de app nog niet zijn gesynchroniseerd. Scroll even naar beneden en terug naar boven om de deze albums te laden. Lukt dat niet, probeer dan eens om uit te loggen en terug in te loggen. Als de albums dan nog steeds niet verschijnen, contacteer dan onze helpdesk via info@yieha.be of info@yieha.nl


Deze lijst van Veelgestelde Vragen zal systematisch worden aangevuld in functie van jullie vragen en opmerkingen. Binnenkort starten wij ook met een YIEHA blog waar tips en tricks aan bod zullen komen.